Kép-tér Blog

"Én a várossal akarom Önt megismertetni..."

Egy "semmi különös" lépcsőház

2013. április 08. 23:55 - Varázsceruza

A Budapest100-ról kellene most írni, míg friss az élmény, és míg fizikai fájdalmat érez az ember lába a két nap mászkálás-álldogálás után. Le is fogom írni a Balassi B. 25-öt, meg a túrákat a Miénk a ház!-zal (mert hogy ezeken kívül jóformán sehol nem voltam), ezt megfogadtam. A Balassi, ahol önkéntesként szombaton majdnem egész nap és vasárnap délután jelen voltam, teljesen a szívemhez nőtt, nagyon jó fej emberekkel találkoztam és tényleg klassz volt látni, hogy mennyien imádják a házakat, végigolvassák a ház történetéről szóló leírást és nekiállnak böngészni a régi, lefotózott majd kinyomtatott tervrajzokat, amiket szerintem csak nagyítóval lehetett elolvasni, és amelyek miatt most utólagos elnézést kérek mindenkitől. Leírom, de nem most, ahhoz kicsit több idő kell. A mai rövid posztban egy olyan épület jön, ahova viszonylag gyakran járok, de először ma éreztem azt, hogy ezt meg kéne írni, de nem úgy, ahogy eddig. Nem jártam utána a háznak, nem tudom ki tervezte és azt sem mikor épült fel. De most nem is ezen van a lényeg. Valójában eddig mindig azt gondoltam, hogy ez olyan semmi különös lépcsőház, vagy ötszáz ilyen van Budapesten, szép ugyan a kovácsoltvas korlát a lépcsőházban és a gangon, de mégsem különleges vagy észbontó. És mégis, a semmi különös házakban is vannak olyan részletek, vagy inkább pillanatok, amelyek néha mindent megváltoztatnak és valahogy átlényegül az egész, a rút kiskacsából a megfelelő fényben vagy szögből előbújik a báj. Szóval azt próbálom ezzel ilyen sután elmondani, hogy annyi ilyen van körülöttünk, először semmi extra, aztán ha jobban megnézzük, gyönyörű, vagy legalábbis figyelemreméltó. Ugye?
















A ház az Alkotás utcában van, a hozzá hasonlóból pedig több száz szerte a városban...
Így saccra kicsit több, mint száz éves, szerintem a XX. század elején épült. Egyszer nagyon régen, még mielőtt ráhúztak egy szintet, az akkori legfelső szintre költözött egy jóbarátom. Egy ismerőstől bérelte a sarki lakást, benne valóságos múzeummal, kismillió régi, otthagyott és elfelejtett, kidobásra váró fotóval, levelekkel és retró tárgyakkal. Igazi kincsesbánya volt, a lakástakarítás fele azzal ment el, hogy ezeket olvastuk és odavoltunk... Ha jól emlékszem, a lépcsőházban akkor még lift sem volt...


komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kep-ter.blog.hu/api/trackback/id/tr847463706

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Palotabarát 2013.04.09. 09:37:37

Én is laktam egy "ugyanilyenben", de az Ferencvárosban volt a Nagyvárad térhez közel, a felújítástól távol :)

Palotabarát 2013.04.09. 09:39:32

A vége lemaradt, szóval: szépen rendbehozták ezt az Alkotás utcait, az jutott eszembe akár így is kinézhetett volna a franzstadti, ha megcsinálják

Kovács Miklós 2013.04.09. 13:26:18

Huhh, az a két nap :) Nekem csak közvetlenül a hétvége előtt derült ki, hogy részt tudok venni a programon. Így sajnos a legjobbakról már lemaradtam, de így is élveztem! "Semmi különös??" - én kérek elnézést ettől a matuzsálemtől :D Egyszerűen gyönyörű összképet nyújt így felújítva. A remek kovácsoltvas munkákat pedig mindig is nagyon kedveltem. A kincsesbányát elképzeltem... :)

Catflower 2013.04.09. 16:00:31

Egész szépen rendbe hozták, ráhúztak egy emeletet, gondolom a ház a felújítást kapta cserébe meg tán a liftet, nagyon úgy rémlik, hogy akkor, régen, még az sem volt.

Catflower 2013.04.09. 16:12:05

A Bp100 nagyon durva volt, esténként konkrétan nem éreztem a derekamat és a lábamat, illetve amit éreztem, az nem volt kellemes;) De ez nyilván a kor miatt is van;)
A házról meg annyit, hogy amikor tegnap megláttam a napsütésben fürödve, az olyan volt, mint amikor szerelmes lesz az ember valakibe, akit már 50-szer látott. De az a Pillanat csak tegnap jött el :)

Kovács Miklós 2013.04.09. 17:02:44

Apropó napsütés...
Az előző hozzászólásomból kifelejtettem a 11-es képet. Őt kiemelném az egyébként is szuper sorozatból. Remek felvétel, jó a látásmóddal és szerkesztéssel. Gratulálok!
Na most írtam le mindent :)

Catflower 2013.04.09. 20:34:47

ó, köszönöm szépen, ez egy olyan remek fotóstól, mint te külön jól esik:)
süti beállítások módosítása