Kép-tér Blog

"Én a várossal akarom Önt megismertetni..."

Képes napló 2016/13. hét

2016. április 10. 13:37 - Varázsceruza

Régen csak alkalomszerűen, egy-egy séta után csináltam ilyet, de év elején úgy döntöttem, hogy a rengeteg, többnyire mobillal készült képből, ami aztán általában feledésbe merül, heti rendszerességgel felteszek egy válogatást némi magyarázattal, hogy dokumentáljam a napok/hetek iszkolását és a látottakat.

20160402_130548b.jpg

20160402_130604b.jpg

20160402_130822b.jpg

20160402_130844b.jpg

sam_0466b.jpg

sam_0467b.jpg

Hétköznap csak keveset fotóztam, a legtöbb kép szombaton készült, amikor végre csodásan sütött a nap és az Izabella utcába mentem egy ismerősömhöz lakásnézőbe. Kicsit mászkáltam utána a környéken, régi kedvenceim a Rózsa, a Csengery, és a Szív utca, de itt nem tudtam bemenni a vágyott házba. Az első három kapu a Csengery utcából van, ahol szerintem simán kapukiállítást lehetne nyitni, így talán meg lehetne óvni őket a rettenetes firkáktól, bár ennél a bulinegyedben sokkal rosszabb a helyzet. A kovácsoltvasból készült már az Eötvös utca legelején van. A Rózsa utcai üres grundra egy pár házból álló díszletet építettek, így lett kis krakkói (?) utca a hatodik kerületben. 

sam_0473.jpg

sam_0556b.jpg

sam_0564b.jpg

Szemben, az utca másik oldalán, a Németh László utca 4 szám alatti pasztellkék épületet Körössy Albert tervezte 1909-ben, két éve egy fényes péntek délutánon egy csomó képet csináltam róla, lásd itt. Ilyen egy Izabella utcai, klasszikus, tizennyolcadik század végi bérházudvar:

sam_0482b.jpgA szlovák származású Bobula János tervezte 1883-84-ben.

sam_0495b.jpgMég mindig üres az egykori MÁV székház az Izabella-Andrássy út sarkán.

sam_0497b.jpgIzabella utca

sam_0523b.jpg

sam_0508b.jpg

sam_0560b.jpg

sam_0542b.jpgBerger Sándor mázoló és fényező reklámfelirata a Szófia utcában.

sam_0547b.jpg

sam_0541b.jpg

sam_0531b.jpgEgy Szófia utcai ház előterében találtam. 

sam_0533b.jpg

sam_0535b.jpg

Következik a kedvenc házam a Csengery utcában, a Román fivérektől, 1913-ból. Az építtetője miatt Jellinek-házként is ismert épület talán az előudvar miatt hátrahúzott homlokzat, a bejáratot őrző kutyás puttók és a lehullott vakolat alól kikandikáló csupasz falak miatt nekem olyan, mintha a meséből maradt volna itt, vagy egy fantasy film forgatási díszletét felejtették volna a Terézvárosban. Az is hihetetlen, hogy pont szemben az utca (szerintem) második legmenőbb épülete, a Komor-Jakab párostól. De ha választani kéne, ebbe költöznék. Belső fotókhoz katt ide

sam_0567b.jpg

sam_0565b.jpg

sam_0571b.jpg

sam_0587b.jpg

sam_0584b.jpg

Nagyon szeretem a Pótkulcs kis földszintes házát a tűzfalakkal körülvett udvarral.

sam_0574b.jpg

A végére pedig még pár kép a mobilomról. Az elsőn az Ó utcai piros napernyős erkély, ami mindig, minden évben a tavasz beköszöntét jelzi. 

20160331_091407b.jpg

20160331_173204b.jpgHegedűs Gyula utca

Végül a Váci út környéke a lebontott buszpályaudvar helyével - ma körülkerített munkaterület. Nem fáj a pályaudvar lebontása, de én sem örülök az ideiglenes állapotoknak, hogy a környék folyamatosan el van terelve, le van zárva és át van szervezve. Hivatalosan még mindig nincs kint egy tábla sem a szuper megaberuházásról, amiben állítólag minden lesz. De szorgosan dolgoztak a bontógépek a Schlick Ignác csarnoknál is, mert az épület első traktusának meghagyásával kibelezték és a hátsó részt már teljesen lebontották. 

20160329_084619b.jpg

20160330_181010b.jpgA Schlick-féle Vasöntöde és Gépgyár Rt. egykori telepe a Váci úton.

20160330_181151b.jpgEgyre kevesebb maradt ezekből a régi, kétszintes épületekből, helyükön többnyire már irodaházak állnak.

 

Ha tetszett a  bejegyzés és szívesen látnál még több képet és tartalmat,

itt csatlakozhatsz a blog Facebook oldalához és itt követhetsz Instagramon.

Az oldalon publikált fényképek nagy része a sajátom (ellenkező esetben azt külön jelzem). Saját képeim és az írásaim szerzői joga fenntartva, felhasználásuk KIZÁRÓLAG az írásos engedélyemmel lehetséges.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kep-ter.blog.hu/api/trackback/id/tr948582726

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása