Kép-tér Blog

"Én a várossal akarom Önt megismertetni..."

Az Erzsébet híd, amikor tüntetnek

2012. december 12. 23:19 - Varázsceruza

Diákok. Tüntetés. Az Erzsébet híd felé tartó 178-as visszafordul a Rácz-fürdőnél. Leszállunk. Gyalog megyek, át a hídon. Sarkvidéki szél fúj, néha az az érzésem, hogy sapkástul elviszi a fejem. 
Aztán elfogy a menet és egy darabig nem jön semmi. Emberek is alig, nemhogy kocsik. Enyém a híd.
Akkor, a hosszú percekig tartó vákumban, amíg zárva volt a híd a forgalom elől, odajön hozzám egy pár, hogy csináljak róluk képet a híd közepén. Remeg a kezem a hidegben, a mobiltelefont, amit a kezembe nyomnak, dobálja a szél. Kesztyű persze nincs rajtam, még a híd közepén levettem, hogy fényképezni tudjak. A diákok már a Szabad sajtó útnál járhatnak.




















A forgalom kb. száz éve is hasonlóan gyér volt, csak a híd volt más:

Fotó: Fortepan (Schoch Frigyes gyűjteményéből)
Fotó: Fortepan (Schoch Frigyes)
Mellesleg, és szigorúan politikamentesen, csak annyit írnék még ide, hogy le a kalappal a diákok előtt, én csak az Erzsébet hídon haladtam velük, és majdnem odafagytam a flaszterhez.


Frissítés: Palotabarát megjegyzéséhez belinkelem azt a képet, amely az üres, lezárt hídon piknikező családról készült a taxisblokád második napján, 1990. október 27-én.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kep-ter.blog.hu/api/trackback/id/tr867463740

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Palotabarát 2012.12.13. 08:07:08

Emlékeztek, hogy amikor volt a taxisblokád, egy család kicipelte a kerti bútorait az Erzsébet-híd közepére, megterítettek és nekiláttak reggelizni? Azt mondták: ezt aligha tudják mégegyszer megtenni, ki kellett próbálni. Jó, hát az nem novemberben volt... :)

Catflower 2012.12.13. 13:05:18

Hát persze hogy emlékszem, láttam is ezt a képet amikor bepötyögtem a keresőbe, hogy taxisblokád. MTI kép, belinkeltem:)

Kovács Miklós 2012.12.13. 13:42:14

Szóval hídfoglaló lettél :) Remek poszt és képriport. Én tegnap este futottam bele a felvonulásba a Szabadság hídnál.
A 10. FF fotód nagyon tetszik. Talán valamikor a hajnali órákban tudnál csak ilyet fotózni egyébként.

Névtelen 2012.12.13. 13:55:53

A budai hídfőjénél kezdődik a lebontott Tabán, egy jó könyvet találtam róla: Tabán egykor és ma c. nagyon érdekes benne a sok régi fotó az utcácskáiról, házairól, ahol még Krúdy is sokat bolyongott.

Catflower 2012.12.13. 22:31:14

Hozzátartozik az igazsághoz, hogy miután elmentek a diákok, félelmetes is volt egy kicsit az üres híd és jó pár perc eltelt, mire elindították a forgalmat, szóval ritka pillanat volt, fura volt egyedül megélni:)
A 10. FF a legjobb, szerintem is. Az egész jó lett.

Catflower 2012.12.13. 22:34:41

Szegény Tabán:( Nagy kár érte. Legalább egy részét biztosan meg lehetett volna menteni.
Nem ismerem a könyvet. Vecsey András írta?

Névtelen 2012.12.14. 08:33:50

Igen, Vecsey a szerző.
süti beállítások módosítása