Kép-tér Blog

"Én a várossal akarom Önt megismertetni..."

Nem műemlék már a Danubius Hajógyár egykori csarnoka

2014. május 16. 09:07 - Varázsceruza



Március elején tettem ki az egykori hajógyári csarnokról szóló posztot, a képeket még december végén lőttem. Akkor még azon sopánkodtam, hogyan hagyhatnak az illetékesek elpusztulni egy műemléki védettséget élvező épületet. Aztán pár napja írt az egyik olvasóm, hogy új hírek vannak a csarnokkal kapcsolatban, kiadták az érvényes bontási engedélyt és "sajnos ez is eltűnik végleg, nem nézegethetem porladó romjait". A Magyar Közlönyben ott van a magyarázat, idézem "Az egyes műemlékek védetté nyilvánításáról, illetőleg műemléki védettség megszüntetéséről szóló 15/2000. (IX. 15.) NKÖM rendelettel védetté nyilvánított, Budapest XIII. kerület, telekalakítást követően a 25964/9 helyrajzi számon nyilvántartott ingatlanon álló, hajógyári favázas ipari csarnoképület műemléki védettségét – tekintettel arra, hogy a védelem alapját képező értékeit helyreállíthatatlanul elvesztette – megszüntetem." (2014 április 10)


Tehát ennyi, most már hivatalosan sem kell érte semmit tenni, nem kell megmenteni. Majd szépen eladják a területet és az új tulajdonos ingatlant fejleszt rajta, a kerület pedig örül, hogy milyen szépen fejlődik Angyalföld. Nem mondom, hogy a csarnok romjai a mai állapotukban objektíve hiányozni fognak a Meder utcából (bár valójában nekem igen), de az biztos, hogy egy újabb megmentésre érdemes épület tűnik el a szemünk elől a süllyesztőben, és Angyalföld egy újabb ipartörténeti emlékkel lesz szegényebb. De ezt leírtam már, talán nem csak a csarnok kapcsán, és rémesen rosszul érzem magam, hogy a tizenharmadik kerületben egymást érik az ilyen történetek, lásd még a Váci úti házak, Gyógyászati Segédeszközök GyáraTurbina utca környékeKilencház, ez utóbbiak még állnak, de részben bontásra ítéltek.




A rossz hír ellenére Gergőnek köszönöm a linkeket.


Ha tetszett a  bejegyzés és szívesen látnál még több képet és tartalmat,
itt csatlakozhatsz
a blog Facebook oldalához.


komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kep-ter.blog.hu/api/trackback/id/tr427463550

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ÉvaZsuzsanna 2014.05.17. 02:50:17

Amikor néhány éve olvastam a kerületi újságban, hogy műemléki védettséget kapott az épület, örültem. Aztán arra járva mindig azt láttam, hogy egyre pusztul, hajléktalantanyává válik, mostanra már vége...http://amulok.blogspot.hu/2013/03/marina-parti-hattyutol-meder-utcai.html

Gábor Mátyás 2015.01.07. 21:39:31

Szomorú ami történik, de a post még mindig a kedvencem (a Turbina utcás mellett)

FONYTON 2015.01.10. 10:03:09

És ez csak egy ama sok gyár/üzem közül, amik az elmúlt 20-30 évben ide jutottak! Ez lenne a rendszerváltás?
Én nem ilyen lovat akartam!!!

Török Imre 2015.01.13. 14:11:55

Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

Török Imre 2015.01.13. 14:15:22

Már le is bontották sajnos...
2015. janár első hetében már a lerombolt gerendákat rakodták egy teherautóra...

Ha hazai műemlékvédelem szégyene, hogy büntetlenűl lehet védett épületeket így tönkretenni. Ráadásul annak idején (a 360 fok Budapest rendezvény után) saját szememmel láttam, hogy munkások távolítják el a tető burkolatát. Innentől gyakorlatilag kódolva volt, hogy ez lesz a történet vége.

ügyelő 2015.01.15. 19:44:10

nem a műemlékvédelem, hanem a kedves külföldi tulajdonos szégyene, és azoké, akik segítettek neki a törlés elintézésében.

Török Imre 2015.01.16. 17:07:55

A "kedves" külföldi tulajdonostól (ahhoz a nemzethez tartozik, amelyiket még véletlenül sem szabad nyilvánosan kritikával illetni) igazából nem lehetett mást várni. Az biztos, hogy ő cseppet sem fog szégynekezni emiatt, hanem jót röhög a markába.
Az a szégyen, hogy ezt nálunk minden probléma nélkül megtehetik, még a sajtó sem morgolódik miatta.
süti beállítások módosítása