Kép-tér Blog

"Én a várossal akarom Önt megismertetni..."

Egy sarok átváltozásai

2013. április 27. 18:40 - Varázsceruza


Vidéki vagyok. Ezen persze sokat változtatott a temérdek, a fővárosban töltött év, de mégiscsak falun, majd egy virágosnak nevezett, szecessziós épületekkel teli vidéki megyeszékhelyen töltöttem életem első 18 évét. Többször összeszámoltam már hány helyen laktam a fővárosban, és azért többször, mert időről időre elfelejtem a számot, gyors fejszámolás, ez hát a 14. lakcím. Nem mintha annyira szeretném a változatosságot, de talán mégis. Voltak olyan helyek, amelyek elhagyásába rendesen belehaltam, aztán megszerettem az újat. Vagy megszoktam.  És mire megszoktam, jött az új.
A mostani városrészem, Vizafogó, nem adja magát olyan könnyen. És most nem arról beszélek, hogy  rengeteg a panel. Alaposan be kell járni, hogy megtaláljuk a jó helyeket, azokat a házakat, azokat a sarkokat. A környéken, ami esetleg már nem is a szó szoros értelmében vett Vizafogó, hanem inkább Angyalföld, lehet például szeretni a Váci úti irodafolyosóból kikandikáló egy-két-háromemeletes, százéves  épületeket, a fapados, körfolyosós házakat, lepukkant lépcsőházzal, amelyekben minden mozaiklap törött vagy a kovácsoltvas korlátot, ami évtizedek óta nem volt portalanítva. És még akkor is, igen, ha ezek negatívumok.
A következő képpárt egy, a XIII. kerület egykor és most fotóit tartalmazó kiadványból szkenneltem be. Jó példa arra, hogy a környék milyen változásokon ment keresztül az elmúlt száz évben. Váci út és Véső utca sarok. 1900-ban kerthelyiséges  (!) étterem-söröző, 2000-ben akármi, kerthelyiség sehol, timpanon maradt, a 2010-es években pedig már eltörölte az irodafolyosó. Én sajnálom. Érdemes megfigyelni a mellette lévő kisebb épület homlokzatát, ami a 2000-es fotón sincs már sehol, pedig milyen szép... Volt.


az előző fotóhoz képest száz évvel később, 2000 körül




Az első két képet a Juhász Katalin- Roboz László: Kerületünk hajdan és ma című kiadványából szkenneltem be.


Ha tetszett a  bejegyzés és szívesen látnál még több képet és tartalmat,
itt csatlakozhatsz
a blog Facebook oldalához. 
2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kep-ter.blog.hu/api/trackback/id/tr737463702

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kovács Miklós 2013.04.30. 15:20:49

Én is valami hasonló utat jártam be anno. Nagyon kedves kis posztot hoztál össze. Érdekes így egy csokorban látni egy utcasarok változását képekben.
Megértem az érzéseidet, az utolsó pár sorod megható.

Catflower 2013.04.30. 22:15:14

köszönöm, nagyon kedves :)
süti beállítások módosítása