Kép-tér Blog

"Én a várossal akarom Önt megismertetni..."

Egyszer volt ... egy Állami Pénzverő

2012. szeptember 28. 17:11 - Varázsceruza

Az Állami Pénzverő 1949. február 1-én alakult. Központi épülete az Üllői úton volt. Mivel az államosításokkal sikerült bekebeleznie egy csomó jelvénykészítő és nemesfémipari vállalkozást, a tevékenységi kör is kibővült. 
Az évek során számos üzemrésznek emeltek új épületet, Tápiószelén vidéki telephelyet is nyitottak a jelvény- és éremgyártás számára. Ment a szekér, s az ötéves tervek végrehajtása közben a vezetőség a munkások jólétéről sem feledkezett el. Járt öltöző, étterem, üdülő... 





Ezt a Római-parton fotóztam. Az egykori üdülő-csónakház (?) egy ideje valószínűleg csak szociálisan rászorulóknak nyújt menedéket, legalábbis apróbb jelekből úgy tűnt. Nem meglepő ez, a Római bizonyos szakaszán, ha már kikerülünk a hekk- és kolbászsütők hallótávolságából, inkább azt kell vadászni, melyik épület lakott, és nem azt, hogy melyik nem. Kis pénzt kéne verni ezeknek a felújításához is, valaki?




4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kep-ter.blog.hu/api/trackback/id/tr277463756

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kovács Miklós 2012.09.28. 18:15:00

Remek poszt, én csak az Üllői úti épületükről tudtam. Elnézve a képeket ... hát bizony más idők jártak akkor. Arrafelé valóban sok az elhagyott, elhanyagolt épület. Pedig micsoda élet volt arra korábban és lehetne is ... de pénzverést nem vállalnám :)

ui. megvan a zuhanyrózsa virág neve.
Lótuszvirág :)

Kellemes hétvégét kívánok!

Vero 2012.09.28. 22:51:24

Nagyon jó, hogy erről írtál! Ahogy Miklós is, én is csak az Üllőit tudtam. Nézem is sóvárogva, hogy de jó lenne bekukkantani. Erről a parti helyről nem is hallottam. Hátborzongató, ahogy a múltat rágcsálja az idő. Rozsda vadnövényekkel. Pont, ahogy illik :) szeretem

Catflower 2012.09.29. 17:40:01

Lótuszvirág, de szép név:)
Összességében szeretem a Rómait, a lepusztult épületekkel együtt, de azért helyenként nagyon lehangoló. A régi csónakházak és vállalati üdülők láttán tényleg arra gondol az ember, hogy régen milyen élet volt itt...
Köszi és neked is jó hétvégét!

Catflower 2012.09.29. 19:36:08

Köszi, én is szeretem;)
süti beállítások módosítása