Kép-tér Blog

"Én a várossal akarom Önt megismertetni..."

Teréz körút 22

2014. május 21. 22:19 - Varázsceruza

204+78=272

 

Ma reggel korábban értem az Oktogonhoz és mivel nyitva állt a Teréz körút 22-es szám kapuja, belestem, aztán a látványtól beszédültem. Este eldöntöttem, hogy ezeket a képeket most nem tartom meg a merevlemeznek, még akkor sem, ha magam nem kutattam utána. A történetéről itt lehet olvasni majd elmerengeni azon, hogy az építész Schmahl Henrik hogyan jut el az Andrássy út 52 neoreneszánsz homlokzatától 1-2 éven belül ehhez az épülethez, majd innét jó tíz év múlva városképi jelentőségű művéhez, a Párisi-udvarig. Az utolsó képet a havas tetővel természetesen nem ma, a 28 fokos májusban lőttem, hanem még a télen, amikor még nem tudtam, milyen klassz a belseje.
Frissítés, 2016. április 12-én:
Találtam pár régi képet a házról a Hermann Rückwardt: Budapesti Építészeti tanulmányok reprintjében (TERC). Az eredeti kiadvány 1890-ben jelent meg Berlinben és az építészeti fotós hatvan fénynyomatát tartalmazta. A képek alatt ez áll: Rückwardt Armin porosz kir. és bajor kir. udvari fényképész fényképezése és fénynyomata Berlinben.

regi_p1580761b.jpg

regip1580758b.jpg

A fenti kép egy részlete: a loggián valószínűleg cselédek és gyerekek.

regi_p1580762.jpg

 

A Budapest100 hétvégéjén, 2016. április 16-17-én nyitva lesz a kapu, programok és egyéb részletek itt

 

Ha tetszett a  bejegyzés és szívesen látnál még több képet és tartalmat,

itt csatlakozhatsz a blog Facebook oldalához és itt követhetsz Instagramon.

Az oldalon publikált fényképek nagy része a sajátom (ellenkező esetben azt külön jelzem). Saját képeim és az írásaim szerzői joga fenntartva, felhasználásuk KIZÁRÓLAG az írásos engedélyemmel lehetséges.

 
komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kep-ter.blog.hu/api/trackback/id/tr117463548

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása